Venla Mennalalle pronssia rullahiihdon SM-sprintistä

8.9.2024

Vuokatissa 6. - 8.9.2024 hiihdetyissä rullahiihdon SM-kisoissa Venla Mennala sprinttasi upeasti pronssille 18-vuotiaiden sarjassa. Tie mitalille kulki karsinnan viidennen ja alkuerän toisen sijan kautta, minkä jälkeen välierän toinen sija varmisti paikan finaalissa. Voittoon hiihti AT Ski Teamin Olivia Puranen.  Sarjan sprintti hiihdettiin 24 urheilijan kaavioilla 1,3 kilometrin radalla. Lopputuloksissa tässä sarjassa oli yhteensä 27 urheilijaa.

Kalle Kulju puolestaan sprinttasi miesten yleisessä sarjassa karsinnasta jatkoon sijalla 25., kun matkaan lähti 57 hiihtäjää. Alkuerässä oli vastassa mm. koko kilpailun voittanut  Ounasvaaran Hiihtoseuran Lauri Vuorinen, joten vauhtia riitti. Kalle oli alkueränsä 6. ja lopputuloksissa 28. Sprintti hiihdettiin 1,6 kilometrin radalla sisältäen pitkän "ässä-nousun".

Normaalimatkoilla (10 km) Joel Seppälä oli M20-sarjassa 17. ja Kalle 18. Voittoon hiihti Teiskon Jimi Klementtinen. Kisoissa nähtiin melko paljon keskeytyksiä ja poisjääntejä; tässä sarjassa tuloksen sai 27 hiihtäjää.

Nuorempien 18-vuotiaiden sarjassa seuran pojilla oli tarkkaa työtä, kun he kellottivat täsmälleen saman ajan: Topias Ollikka ja Olli Seppälä hiihtivät jaetulle 21. ajalla 24.56,9. Voiton vei Espoon Hiihtoseuran Topias Kemppi, kun mukana oli 34 urheilijaa.

Rullahiihdon SM-kisat hiihdettiin Vuokatin uudella rullaradalla vapaalla hiihtotavalla. Rata on melko vaativa pitkän nousun takia. Syyskuulle poikkeuksellisen lämpimät säät hellivät sekä kilpailijoita että katsojia.

Tulokset

Venla Mennala 18-sarjan sprintin palkintojenjaossa sijalla 3. Kuva: VuokattiSport.
Kalle Kulju ja Joel Seppälä valmistautumassa 20-sarjan vapaan normaalimatkalle.